Climbing off the fence

To Luhann and everybody else who would like me to have a bit more guts and give my opinion.

I have thought for a week about your question – about where I stand; what I propose Afrikaners should do if it isn’t the VVK. Also, while I am engaging with these ideas, I’m engaging with some black people who are quite “over” reconciliation too and I’m a bit exhausted. But here is the answer I promised, as best as I can write it for now.

When I was growing up, I didn’t really believe that white people had anything at all to be angry about. It was clear to me that black people have a history of  inhumane oppression at the hands of white people, and I was not surprised at their bitterness.

I had no empathy at all for white racists. I also tended to see any white complaints and anger and bitterness  as mixed with vicious disdain and hatred towards blacks. I was often right, but not always.

I wrote a whole long story now, which I will spare you and maybe share with my close friends, documenting my walk with God from realising the corporate guilt in which I share; the years of shame and despair; the decision to accept forgiveness from God and then letting Him lead me wherever He wants. It has been very difficult. One of the things it included was going to the VVK meeting.

Going to the VVK meeting, and having a couple of painful discussions with a beloved white friend who didn’t grow up in the idyllic Western Cape, are pulling at the curtains I’ve drawn over white people’s suffering. I haven’t really suffered in the new South Africa at all, so the special kinds of suffering of white people was initially easy to ignore. And now… it really complicates the picture when you believe that both black and white have done wrong, and not just one group. It is also shocking to me how little white knows what black thinks of them and of life; and vice versa.

I guess I’m coming to accept that white people, all of them, also deserve human dignity. I am very humbled to realise what a bitch I’ve been to some white people in the past while preaching universal love and understanding. I’m sorry. And I know I will have to keep listening to them even if doing so currently troubles me.

But if you forced me today, to either join the ranks of the campaign for Afrikaner freedom, or remain a part of the “terminally ill rainbow nation”,  I would choose the latter. This country is very very sick, but to me the whole country is my country and every unemployed person or person living with HIV and person living in a shack and raped woman in this country are my people. And every former Apartheid policeman, and every airheaded English liberal city girl are my people too.

I don’t side with the VVK, because they want to withdraw from this pain into an imagined safe place. But I don’t believe that they will have any rest until they’ve had healing, no matter how high they build the barricades to ensure their physical safety in their Nuwe Boererepubliek. They won’t be able to think straight with all those negative emotions running through their minds; through their souls even I believe.

I also don’t believe black people who go through the world despising me and other white people will have any true rest. Not only do I need their forgiveness, but I think they need to forgive me too. Else they won’t be able to think straight either, even if they try to ignore white people in their country. It is difficult to emphasise this point because it sounds demanding, so I won’t.

That is where I stand. I am grateful to know that a lot of my sentiments here are shared by other South Africans of all races, many of them also Christians in whose lives I believe God can impart wisdom and direction. (Please understand that I do not imagine my faith to be a simple means to finding solutions.) But I would like to live in this country and work with others to heal the injustices of the past and the present; the suffering of black and white.

There is no formula for national healing. But I will spend my life pursuing it. And there are others like me.

10 responses to “Climbing off the fence

  1. I’m glad you’re documenting your processing lady – ‘we make the road as we walk’.

    I don’t really know what it means to be a part of one particular race group or culture as I’ve always distanced myself from anyone who’s tried to convince me that we’re the same because we have similar shades of brown on us. I really just don’t get it.

    As I’ve said to you before, my race was made up so… ja.

  2. :) Good point. I think it would be irresponsible for me to be conveniently unaware of what my white skin and Afrikaner heritage has meant and continues to mean in this country :) But it is always valuable remembering you when I think of this. I’m very glad you are exactly who you are.

  3. Cara
    Eks bly jy het dit nou so gedoen. Jy het sopas (vir my tenminste) waarde toegevoeg tot jou opinie. Ek het nie verwag dat jy sal “side with the VVK” nie, en dis hoekom ek ook nie dit vir jou gevra het nie. Ekt gevra “ondersteun jy die konsep?”. Maar nou genoeg daarvan. Ek weet dat denke en argumente oor hierdie onderwerpe baie uitputtend kan wees. Om heeldag rond te loop met die gedagtes van, “wat van die toekoms”, dit is emosioneel uitputtend. Ek stem ook in baie opsigte saam met jou Cara, ons het so ‘n mooi land, en sulke unieke kulture en unieke mense (wit en swart en bruin en geel en pers:). En mens (opgegroeide Chirsten) voel deel van elke asem in hierdie land, soos jy se, elke werklose, elke HIV positiewe en elke hongere. Hoe doen jy afstand van dit waarvoor jy lief is. Ek moet dink, dat vir elke VVK lid (genomineerde en geregistreerde) is dit ook maar iets om aan te dink. Jy moet onthou, die mense wat hier besig is om te baklei vir hulle reg en regverdigheid, hulle is die harde baarde wat in murg in been SUID-AFRIKANERS is. Dis nie die mense wat hulle goedjies gepak het en oorsee gehardloop het nie. Dis mense wat, soos jy, in Suid Afrika wil bly. Nog ‘n ding wat jy mooi moet verstaan en oor moet dink. Watter organisasie, en watter individu het ‘n probleem met ‘n werklose, het ‘n probleem met ‘n vigs wesie, of het ‘n probleem met ‘n hongerlydende persoon?? Die VVK?? Regtig?? Nee, niemand het ‘n probleem met hulle nie. Die probleem van hierdie land le nie by die honger mense nie. Deur elke maand die helfte van jou salaris vir die honger en die siek te gee, gaan ook nie hierdie land se probleem oplos nie. Dit gaan jou Christelike gewete sus, maar gaan nie die probleem oplos nie.
    Doen my ‘n guns, gaan lees elke dag die koerant, en die dag as jy die koerant lees, en nerens in die koerant een of ander korupte en onopgewasse politieke leier sien nie, dan bel jy my. Ek het ‘n vermoede ek mag dalk net oud word voor jy my bel. Die land se probleem is nie die land se arm mense nie, dit is die land se leiers. In die geval die ANC. Maak nie saak wat hulle intensies is nie, vryhied vir die swartes, kos op almal se tafels, geld in almal se beursies of boeke vir elke kind nie, HULLE KAN DIT NIE DOEN NIE!!!!! As jy nou nog dink hulle kan, my mens, dan moet jy, (die leser)…… wakker word. Dan gaan jou koffie yskoud wees teen die tyd dat jy wakker skrik.
    Die ANC kan nie hierdie land regeer nie. Hulle is besig om die land die afgronde in te stuur, en hulle doen dit baie vinnig. Waar gaan ons oplossing le Cara? Moet ons aanhou om die hongeres te voed? En die getroue burger wees wat elke 5 jaar ons kruisie gaan trek?? Dit gaan nie die probleem oplos nie. Ek het ook groot geword met die konsep van, “ja maar, al het ek net een persoon gehelp, al het ek net ‘n verskil in een mens se lewe gemaak, dan is als die moeite werd”. Laat ek nou vir jou se, strooi!!!! Wat help dit om een mens te help, maar jy staan en toekyk hoe als rondom jou inmekaar val. Dan is daar net 2 mense wat in die strooi sit en wonder hoe het als tot hier gekom en hoe nou gemaak om daar uit te kom.
    In elk geval …. dit daar gelaat. Ek wil nou ook nie meer verder politiek praat nie. Jy wou ook seker nie gehad het jou blad moet die middelpunt van politieke debat raak nie?
    Ek wil net verder, vir die lesers van jou blad (wat ek aanneem is die jonger geslag) aanmoedig om die vrye denkers te wees. Die mense wat ‘n saak kan benader en opinie kan vorm, sonder om oor die sondes van hulle voorgeslagte te struikel. Ek was 8 jaar oud toe Mandela uit die tronk gekom het. Die doen en late van die Apartheids regering is nie myne nie. En glo my ook nie my ouers sin nie, in die apartheids jare was my ouers baie meer goed gesind teenoor anders kleuriges as vandag. So ek gaan nie as blanke Afrikaner omverskoning vra vir 30 en 40 jaar gelede nie. Ek gaan slegs reageer om vandag, en op die toekoms. Ek sien myself (en ek dink soos baie ander jong Afrikaans sprekendes) as ‘n total versoende nuwe Suid-afrika burger wat in totale vrede kan saam leef met ander tale en kulture wat in vrede met my wil saamleef. Maar daar is geen rede vir my om jammer te se, vergifnis te vra of om terug te staan in tye wanneer ek voel dat my Vryheid as Afrikaans sprekende blanke in my eie land, in gedrang geplaas word deur misdaad, korupsie, wan bestuur, en blatante uitbuiting deur belasting nie. Afrikaans is gebore in die land. Dis in Suid afrika wat daar die eerste keer in die wereld Afrikaans gepraat is. Die Afrikaner taal en kultuur is in die land gebore. Hy behoort hier tesame met al sy foute, net soos al die ander tale en kulture.
    En o-ja, jammer ek het nie my eerste kommentaar vertaal nie, en jammer dat ek ook nie hierdie een vertaal nie, wat jy sien …..
    O MOEDERTAAL, O SOETSTE TAAL …… JOU HET EK LIEF BO ALLES :)

  4. I see you are tired of thinking and that you’ve thought a lot. Thanks for sympathising with me on that point :)

    Just two things. I also used to think the fact that I was 8 years old in 1994 absolved me from responsibility for what happened but as I’ve investigated the issue I’ve realised that I still benefit every day. I learned this by looking at bits of history, including the kinds of laws that were passed since 1910, that I needed to read for essays and things.

    Secondly, I am not in favour of “as long as I’ve done it for one person”. There is a place for individual healing and it is essential. But ultimately, change needs to be structural or the same symptoms will just keep popping up. I even wrote about why I don’t like that story of the man on the beach who saves one starfish, and posted it on my blog. https://carakind.wordpress.com/2009/06/08/aansoekseisoen/

  5. Nothing in South Africa works any more, and fundamentally education is permanently destroyed for the black masses. It will take at least 20 years to fix it. Blacks will remain poor and restless and whites will get richer until the tipping point and then there will be carnage. It is not sustainable and I urge al parties to negotiate a settlement while there is still time. This will have to be a settlement for our children, and we will have to take the pain.

  6. Dear Luhann, I think – as Cara pointed out – perhaps you need to do a bit more reading. Check out White Power & the rise and fall of the National Party by Christi Van Der Westhuizen as a start.

    Some points i want to pick up on:

    “Doen my ‘n guns, gaan lees elke dag die koerant, en die dag as jy die koerant lees, en nerens in die koerant een of ander korupte en onopgewasse politieke leier sien nie, dan bel jy my”

    – I’m not sure you should take mainstream media as your litmus test for the state of country. Perhaps try Noseweek, you’ll see a wide array of corruption spread across the rainbow nation (sadly). Which brings me to your point on governance…

    “HULLE KAN DIT NIE DOEN NIE!!!!!”

    – again, read more widely than your average newspaper. You’ll see that it’s not so easy to blame the ANC for everything that you see as wrong in SA.

  7. Lauren
    Nee dankie, hoe minder ek weet van die Nationale Party hoe beter ;) Hoekom maak jy alweer dinge so ingewikkeld Lauren? Wat het 1910 se wette te doen met 2010? 1910 was hierdie land `n britse kolonie en het ons onder die bewind gestaan van die engelse regering. Wette en regering stelsels is nie toe deur die Afrikaner apartheids regering ingestel nie, dis deur die britte ingestel. Suid-Afrika het eers sy onafhanklikheid (deur die werk van die Afrikaner regering, nie die ANC nie) in 1961 gekry. Toe het Verwoerd en sy trawante met apartheid begin. Ek is ook nie aanhanger van apartheid nie. Dat ek daardeur bevoordeel is betwyfel ek ook nie. Ek wil net nie he ek moet vandag met my lewe betaal daarvoor nie.

    Wat die oplees en meer lees betref – Ken jy die uitdrukking: “van sit en staan kom niks gedaan”? wel ek glo, van praat en lees, kom niks gedaan. Ek blameer nie die ANC vir als wat verkeerd is in die land nie, maar hulle is tog aan bewind? Hulle is veronderstel om die land te regeer? En van die land `n beter en veiliger plek vir almal te maak? Nou se vir my in watter MEDIA moet ek gaan lees waar hulle vir my `n grafiek kan wys waar die misdaad syfer in die land afgeneem het? In watter MEDIA moet ek gaan lees waar daar `n artikel geskryf is van hoe korupsie in die land afgeneem het? In watter koerant of media vorm kan ek lees dat daar NIE laasweek `n paartjie van 70 jaar oud se kele afgesny is NIE? In watter koerant, buiten “mainstream media”, moet ek lees dat R100 miljoen van die belasting betaler se geld gebruik is op `n studente partytjie? Watter koerant of media gaan vir my se dat die ANC het nie R2.4 miljard rand geleen aan Swaziland se koning nie, en dat die werkers unies nie landswye staking gaan he, wat gepaard gaan gaan met geweld en vandalisme nie?? Sien jy, hoe gaan die media vorm die feite verander? Dit kan wel ander berigte wees wat ander verhale vertel, maar maak nogsteeds nie die “mainstream media” se berigte onwaar of laat dit verdwyn nie? Vir my gaan dit nie oor : who`s to blame” nie. Dis so eenvoudig soos, ons sit met `n leiers korps in die land, wat nie daartoe instaat is, om iets te doen aan die probleme nie (laat die probleem makers nou maar wees wie hulle wil). Die ANC veroorsaak nie al die problem in die land nie, hulle kan net nie die probleme oplos nie. En as jy die leier is, dan moet jy dit ongelukkig doen. Nie waar nie??

  8. Dear Luhann,

    I think we have fundamentally different approaches to finding to understanding the world around us. Just think for a moment what a wonderfully complex structure your own body is and how in order to begin to understand where and how come you’re able to read this right now predates the current calendar date. And you’re just one person. So ja, dinge is baie ingewikkeld. And we should embrace that as much as we embrace the complexity that makes us who we are.

  9. Ja Lauren, ons verskil defnitief. Maar om die geprek terug te neem na waar dit begin het, by die VVK. Terwyl ons nou sit en ” embrace the complexity that makes us who we are” is daar mense wat iets probeer doen aan die bloed wat daagliks in die land gestort word. Daarom my argument….. GO VVK. :)

  10. Ek moet sê Luhann het ‘n punt: Meer boeke lees en navorsing doen gaan nie minder moorde, korrupsie, vandalisme en swak regeuring bring: Dis slegs deur aksie.

    Voorts moet ek ook sê dat die posisie waarvandaan Lauren praat, blyk ligjare ver weg te wees van wat op die grond gebeur – Gaan sê gerus vir die vermoorde boer se familie om meer Noseweek te lees om te verstaan wat aangaan. Alhoewel, dis nie te sê dat Lauren se opinie enigsins minder tel nie, net dat realiteit verskil gewoonlik geweldig met dit wat akademici glo (Ek was immers ook eens op ‘n tyd ‘n Matie in die studente bubble).

    Persoonlik sien ek die VVK as ‘n laaste uitweg. Ek glo vas dat Afrikaners van alle oortuigings ‘n rol te speel het in Suid Afrika, en hierdie jannie-jammergat houding wat baie aanneem help niemand nie. MAAR, as die res van SA besluit dat dit of jannie-jammerat-suip-die-agterspeen houding is of niks, dan het die VVK my stem, geteken in bloed as dit moet.

Lewer kommentaar

